Научните изследвания за привличането са изучавали парфюмните нотки над 40 години. Базирайки се на анализ на 15+ рецензирани изследвания от 1981 до 2019 година, този анализ разкрива кои арабски парфюмни ноти измеримо увеличават привлекателността на жените към мъжете.
Фондация за лечение и изследване на миризмата и вкуса в Чикаго - водещ център под ръководството на д-р Алън Хирш, който провежда физиологични измервания на ароматното привличане. Центърът за химическите сетива в Филаделфия и Ливърпулския университет допълват изследователската база.
Най-значимото изследване (1999): д-р Хирш измери кръвния поток с плетизмограф при 31 мъже на възраст 18-64 години. Резултатът: комбинацията тиквено масло + лавандула увеличи кръвния поток с 40%.
fMRI изследване с хедион (2015): 17 доброволци бяха сканирани с функционална магнитно-резонансна томография. Резултатът: хедионът активира хипоталамуса 10 пъти по-силно при жените, показвайки феромонни свойства.
1. Тиквено масло/Тиквени подправки заема първото място с доказано 40% увеличение на половото възбуждение според контролираните физиологични изследвания на д-р Хирш, които измерват кръвния поток с плетизмограф при 31 мъже на възраст 18-64 години. Активира павловски отговори към храни за комфорт чрез механизми, свързани с есенни асоциации и харвестни спомени, като се среща рядко в есенни арабски композиции, което го прави изключително желан.
2. Лавандулата демонстрира идентично 40% увеличение на кръвния поток когато се комбинира с тиквено масло според множество ароматерапевтични изследвания, проведени в различни лаборатории. Действа едновременно успокояващо и възбуждащо чрез активиране на парасимпатиковата нервна система, създавайки релаксирана интимност. Тази средна нотка се използва в изтънчени ориенталски блендове и традиционни арабски формули.
3. Хедион (метил дихидрожасмонат) представлява първото научно доказано феромонно съединение, което активира специфичния рецептор VN1R1 според fMRI изследванията на мозъка проведени от Wallrabenstein и колегите му в Германия. Директно стимулира хипоталамуса 10 пъти по-силно при жените и се намира в луксозни арабски парфюми, правейки го златен стандарт за научно обоснована привлекателност в съвременната парфюмерия.
4. Ванилията получава топ предпочитание от 35% от мъжете според множество проучвания публикувани в Journal of Chemical Senses и независими изследвания на FragranceX. Универсалната привлекателност произтича от асоциациите с комфорт, топлина и детски спомени, което я прави основна базова нота в арабски гурманд парфюми като Swiss Arabian Shaghaf Vanilla Toffee и Lattafa Eclaire.
5. Жасминът се оценява като универсално чувствен и интоксикиращ във всички култури според междукултурните изследвания и векови традиционни парфюмерийни знания от Азия и Близкия изток. Съдържа индолово съединение, което естествено привлича хора и насекоми чрез биологични механизми за опрашване, правейки го предпочитана сърдечна нота в класически арабски парфюми като Club De Nuit White Imperiale и La Yuqawam Jasmine Wisp.
6. Розата показва над 10% увеличение на лицевата привлекателност когато приятни аромати са налични според контролираните проучвания на Janina Seubert и колегите ѝ в Центъра за химически сетива в Монел. Романтичните асоциации и повишаването на женствената привлекателност чрез активиране на лимбичната система я правят доминираща в луксозни арабски розови композиции като легендарната Taif Rose и Amber Oud Rouge.
7. Кехлибарът (Amber) притежава топъл, изтънчен апел, особено привлекателен за мъжете според проучванията на Оксфордския университет и широкомащабни индустриални анкети сред потребители. Топлият, земен аромат създава достъпна чувственост чрез активиране на термални рецептори в носната кухина като основна базова нота в престижни арабски парфюми като Al Haramain Amber Musk със силен, богат аромат на кехлибар и балансирани дървесни ноти.
8. Муск създава интимна, мистериозна близка привлекателност според традиционните парфюмерийни знания натрупани векове и съвременни индустриални проучвания за потребителски предпочитания. Имитира естествения кожен аромат чрез молекули, които се абсорбират в кожата с мек, прахообразен и леко сладък профил като основна базова нота за лична магнетичност в арабски парфюми като Royal Musk и Ameerat Al Arab.
9. Гарденията демонстрира подобрено социално възприятие и романтичен апел според социалнопсихологическите експерименти на Робърт Барън, проведени в контролирани условия от 1981 до 1983 г.. Успокояващият ефект върху мъжете чрез намаляване на нивата на кортизол и приятните цветни асоциации я правят идеална средна нотка за романтични, женствени приложения в селективни арабски композиции.
10. Уд (Agarwood) притежава дълбока, дървесна привлекателност с мистериозен характер според традиционните арабски парфюмерийни знания предавани през поколения и съвременните потребителски предпочитания в Близкия изток. Богатата, комплексна ароматна молекула получена от инфектирани с гъби дървета Aquilaria с историческа значимост се нарича "течното злато" на арабската парфюмерия като основна в престижни парфюми като Qaed Al Fursan и Amouage Interlude Man.
Концентрация на масла: Арабските парфюми съдържат 15-40% парфюмни масла, за разлика от западните EDTs с 5-15%. Това означава по-силна проекция на научно доказаните привлекателни ноти.
Комбинации от привлекателни ноти: Арабските парфюмери традиционно комбинират няколко от топ 10 привлекателните ноти:
1. Ориентални гурманди
2. Цветно-дървесни композиции
3. Мускусни блендове
Комбинации с висок ефект:
Сезонни съображения:
Продуктово развитие: Фокус върху научно доказаните привлекателни ноти при създаването на нови формули.
Маркетинг: Подчертаване на изследователските ползи за привличането.
Иновации: Изследване на хедион и подобни феромонни съединения в арабски контекст.
Някои изследвания имат малки извадки (17-40 участника), въпреки че ефектите са значителни и статистически валидни.
Повечето изследвания са проведени в западни популации; необходима е междукултурна валидация за арабския регион.
Значителни вариации между хората в ароматните предпочитания и чувствителност.